Social Items

Bagi Ikan Laga Tengok Cermin

Memiliki ikan laga pastinya sangat bermakna bagi sesetengah. Lekatkan cermin di bahagian tengah antara.


Gila Bela Ikan Laga Pun Boleh Bikin Duit Seekor Harganya Sampai Rm10 000 Ringgit Syok Baca

Ikan ini disebut dalan bahasa latinnya adalah Betta splendens termasuk dalam famili Anabantidae Labirynth Fisher.

Bagi ikan laga tengok cermin. Dalam kuali yang lain tumis bahan bahan yang ditumbuk sehingga garing dan naik bau. Aku guna 11 sampel 8 male 3 female. Yeyy nampak dah kolam.

Cakap banyak pun tak guna kanhehe jom kita tengok resepi Kari Ikan Cermin ni. Reply to comment 11 Mei 2015 505 PG Sy ade bli 2 ekor. Azreq dgn sepupu dia - Faiz Jinak betul ikan2 kat sini boleh lalu kat tangan tak takut kat orang.

Demi minat penyelamat ikan laga liar redah hutan paya gambut. Duduk je la mana2 free je pun. Lagi 1 minggu nak 2 bulan sepatutnya ikan korang kalo dah umur macam ni dia dah start flare bila tengok cerminTak lama dah nak start grooming sekor-sekor.

Pastu msok dlm 1 bekas. Apa yang perlu dilakukan adalah dengan menyediakan induk yang berkualiti dan ready to breed. Tapi sekarang ni para penternak dah hasilkan betina yang ekor panjang dan warna yang terang.

Manfaat daun ketapang untuk ikan laga 114. BLOG IKAN LAGA 67. CARA MUDAH BIAKKAN IKAN LAGA 132.

Ikan daripada jenis baka yang baik ekor D hanya berharga RM10. Masak sehingga sayuran tersebut lembut. Jemput tengok ikan laga saya di blog saya.

Harga dia RM450 untuk 50g. Biarkan seketika sehingga mendidih kemuadian masukan lobak merah kobis bunga. Alhamdulillah bila saya tengok melalui cermin masih ada buih sarang ikan walaupun tak penuh cawan seperti.

Ikan boleh dipos self collect atau dihantar bagi kawasan berdekatan Ipoh Kuala Kangsar TaipingNamun bergantung kepada stok kerana saya tidak membiak ikan laga sepenuh masaTerima kasih. CARA PEMBIAKAN IKAN LAGA Updated 323. Lagi besar lagi bagus kerana tangki yang besar boleh meningkatkan peluang anak-anak ikan untuk hidup.

Lelaki Selamber Goreng Ikan Laga Salut Tepung Ramai Pecinta Ikan Menangis Tengok. Nama ikan laga kerana ikan ini kalau ditemukan dalam 1vs1 ikan ini akan bergaduh sesama sendiri. Disebut ikan laga ikan pelaga ikan cupang adalah termasuk di dalam famili Anabantidae Labirnyh Fisher dalam bahasa latinnya disebut Betta Splenders.

Cepat-cepat saya amik cermin untuk melihat adakah buih sarang masih elok. Biasernya ikan jantan ekor die panjang warna lebih terang dan lebih agresif. Seekor ikan laga yang menjadi juara Grand Champion dengan mengalahkan 2305 ikan lain dalam pertandingan kecantikan ikan laga hiasan Terengganu Betta Monsoon Cup Vol 3 dijual pada harga RM7000.

Ini boleh dinilai dengan ikan laga jantan membuat buih di atas permukaan air manakala si betina akan mempunyai bonjolan putih di bahagian bawah perut. 3 sy beli kt shopee davincibetta. Mikhail Januari 11 2011 at 257 pm agak2 berape lame nak bagi ikan tu besar.

Begitu juga kali ke-2 dan ke-3 percubaan mengawan. Senang kerja bila ada NATURAL BLACK. Tidak kisah berapa tinggi sekalipun harganya ia pasti akan menjadi rebutan bagi setiap pencinta hidupan air tersebut.

Generation F2 Line Koi Galaxy 7 weeks old. Boleh bagi ikan makan makanan ikan ada jual kat sini. Bagi genetik ikan laga anda tiada pilihan untuk memelihara Ikan yang mempunyai genetik yang baik atau tidak ini kerana semuanya bermula dari kacukan dan baka dari induk ikan ikan laga tersendiri.

Cara mengenal ikan bersedia Pembiakan ikan laga atau betta splendens sangat mudah tetapi mencabar. Akhirnya sarang buih ikan laga nie rosak begitu sahaja. And tempat terang or tempat gelap lagi bagus bagi ikan laga.

Betta Log Batch 3. Tempoyak KING - ViraL. Ikut suka hati mamaya jelah yer.

Thankzz bgi info psal ikan laga nie. April 5 2011 at 1133 am ikan laga mmbesarjngka 3 bulan atau 4 blnyg jual kat kedai Balas. Cara buat microworm 95.

September 28 at 830 PM. Nama saintifik ikan laga. December 29 2019.

Mula mula goreng dulu ikan cermin yang telah diletak garam dan kunyit. Amirul Januari 16 2011 at 840 am lepas ikan pelaga ni menetasapa yg. Rasanya semua pun dah tau cara nak masak kari ni.

Kat sini ada banyak tempat duduk macam ni. Bagi kaedah pembiakan anda perlu menyediakan tangki yang selesa sekurang-kurangnya bersaiz 1 kaki x 1 kaki x 1 kaki. Jadi untuk kenal pasti ikan laga betina ialah melalui abdomen dan juga biji putih di bahagian anusnya.

Harga tak pasti berapa sebab tujuan utama bukan nak bagi ikan makan. Elok tak bagi ikan laga nie lawan dengan cermin sekali sekala. Nanti anak2 ikan dah besar boleh la share gambarnya nak tengok anak laga kacukan acik tu.

Memang seperti saya jangka sarang akan berubah tempat dan buih dalam cawan macam tiadahuhu. Anda boleh menggunakan macam-macam bekas contohnya akuarium baldi dan sebagainya. Masukkan air lebih kurang 4 atau 5 inci dari dasar.

KENALI KAWAN ANDA 7. CARA UNTUK MEMASTIKAN IKAN DALAM KEADAAN SIHAT 64. Harga masih boleh dirunding bagi pembelian lebih dari 3 ekor.

Nama makanan ikan ni Marubeni no. Kesian aku tengok ikan ini kalau digaduhkan macam ayam laga jangan dibuat macam itu lah ya. Posted on September 8 2021.

Tengok gambar kat bawah tunampak tak biji putih kat perut tu. Dalam hal ini di cadangkan anda memilih ikan laga yang tidak terdapat secara liar kerana terdapat baka ikan laga yang telah dikacukkan sesama baka lain dan menghasil kan. Sampai je rumah saya cepat-cepat tengok sarang ikan laga tersebut.

Mengandungi ekstrak tannin pekat asid tambahan mineral dan. Cari cermin kecil jangan kecil sangat dan baldi yang boleh masuk minimum 6L. Assalamualaikum dan salam sejahtera Natural Black Perapi air berkualiti tinggi untuk menghasilkan persekitaran paling optimum bagi ikan hiasan.

Kemudian masukan sos tiram kicap cair kicap manis dan air. 1 ekor Ikan Cermin saiz sedang potong 3 2 biji bawang besar merah -dimayang 3 ulas bawang putih -dimayang 1 inci halia -dimayang 2 tangkai daun kari 1 sudu kecil halba campur 3-4 sudu. Ikan ni hidup di kawasan tropika khususnya di Asia Tenggara.

Ikan ni cantik dan menarik kerana terdiri daripada pelbagai warna selain agresif dan cenderung untuk berlaga sebab tu la orang panggil ikan. Teringat ketika kali pertama saya mencuba mengawankan ikan laga ini disebabkan terlalu excited untuk melihat dengan mata sendiri saya sanggup menunggu hampir 30minit saya memerhatikan ikan-ikan ini tetapi tiada hasil. Grooming Saiz Warna Ikan Laga Cara 7FBH.

Tpi sy buat penghalang tngh2 supye x gaduh. Kegilaan kepada ikan laga sememangnya universal bukan sahaja di negara ini. Tengok ikan brader kita ni aktif ja siap flare pagi.

Dah mcm ikan kaloi. The Malaysian Insight posted a video to playlist BERITA 2021.


Penyebab Ikan Cupang Ngedok Yang Perlu Diketahui Halaman All Kompas Com


Jual Kancil Untuk Jadi Penternak Ikan Laga Utusan Borneo Online


Membiak Ikan Laga


Ikan Laga Jadi Buruan Peminat Ikan Hiasan Walaupun Mencecah Ribuan Ringgit Utusan Borneo Online


Bisakah Ikan Cupang Hidup Berdampingan Di Akuarium Yang Sama Halaman All Kompas Com


Show comments
Hide comments

No comments